Hybride Accu vervangen – Een hybride batterij vervangen

Veel mensen weten niet zeker hoe lang (of hoe moeilijk) het duurt om een hybride batterij te vervangen.

zegt vol vertrouwen dat een hybride systeem pas defect raakt als er ongeveer 20.000 mijl per jaar met goede zorg mee wordt gereden. Hoe eenvoudiger kan het zijn om de vervanging van dit vitale onderdeel te garanderen in vergelijking met andere conventionele auto-onderdelen die zonder monteur kunnen worden vervangen. Simpelweg door de auto-, computer-, of motorcomputer van een auto te onderhouden en vervolgens de olie en het filter te vervangen – niet erg effectieve methoden om de levensduur van een hybride onderdeel te verlengen. Hybride Accu vervangen

Toen ik onlangs mijn batterij vervangt, was ik uiterst geërgerd over het resultaat. Na een wekenlang onderzoek naar accu’s ontdekte ik de voor de hand liggende redenen voor vervanging. De accu in mijn Prius begon zijn capaciteit te verliezen en gaf niet langer de verwachte 100% energie gedurende zo’n lange tijd.

Hybride Accu vervangen – Elementen in mijn Prius waren aan het verslijten. Het plastic omhulsel rond de rand van de accu vertoonde barsten, waardoor stof en vuil in de accu konden binnendringen.

 

Hybride Accu vervangen

 

Nadat ik één accu op zijn plaats had gezet, ontdekte ik dat de accu vloeistof lekte. Hij lekte al enkele dagen, gezien de snelheid waarmee mijn kilometerteller was opgelopen.

Ik nam contact op met Toyota om het probleem te melden en kreeg te horen dat de asafdichting was losgeraakt en zou moeten worden vervangen. Ik nam toen contact op met een plaatselijke garage om een gratis reparatie te regelen, waarvan ik niet geloofde dat het probleem de oorzaak was.

Ik onderzocht vervolgens de accu en ontdekte dat de “gezekerde” draden naar de accu gerafeld waren, alsof de draden op een printplaat waren bevestigd en niet goed waren vastgedraaid.

Ik besprak het probleem met mijn zoon, die geïnteresseerd lijkt te zijn geraakt in elektrische voertuigen. We besloten een proefrit te maken in een paar rivalen. Ik legde de problemen met de accu uit en hoe ik dacht dat een autohersteller het probleem zou kunnen verhelpen.

Made Batterijen

Ik kocht een set contacten van een lid van de plaatselijke autoclub. Maakte de contacten schoon met een draadborstel, verwijderde de kabelklemmen, verwijderde de vastzittende kabelboom, verwijderde de accu, verwijder de oude respons doos in de bestuurdersstoel, reinigde en inspecteerde de aansluitpunten op onjuiste verbindingen, soldeerde enkele draden op de draden en maakte de andere draden schoon.

Hybride Accu vervangen – Ik monteerde de batterij op een gevouwen plank en zorgde ervoor dat alle verbindingen goed vastzitten. Soldeerde wat draden aan de kabels. Daarna heb ik de bedrading op zijn plaats bevestigd en de accu verwijderd. Tests werden uitgevoerd en de defecte batterij werd vervangen.

De auto slaat nu gemakkelijk aan en ik geef gas tot 40 MPH. De auto accelereert normaal nadat hij geparkeerd is. Ik weet niet of de auto bij die snelheid nog werkt maar de kilometerstand is goed dus ik gok van wel.

Er is mij verteld dat gloeilampen soms stuk gaan en vervangen moeten worden.

Er is mij ook verteld dat de motor van de koelventilator van de Prius niet meer werkt. De snelheid is te laag. En ik heb over de radio gehoord dat het waarschuwingslampje van het ABS-systeem brandt.

Hybride Accu vervangen – Dit zijn allemaal dingen waar andere chauffeurs last van zouden hebben.

Maar mijn huidige Toyota Prius is top of the line met betrouwbaarheid. Ik vind dat deze auto INSTANT is als er een probleem ontstaat. Als ik een onderdeel nodig heb, is het net zo gemakkelijk te krijgen als het MC Ignition System Puts.